LightBlog

Nantikan sebuah filem terbaru arahan Azlan Shahril yang bertajuk 3 AM. Filem ini membariskan pelakon yang mantap seperti Norman Hakim, ...



Nantikan sebuah filem terbaru arahan Azlan Shahril yang bertajuk 3 AM. Filem ini membariskan pelakon yang mantap seperti Norman Hakim, Dynas Mokhtar, Dato Jaluddin Hasan, A.Galak dan ramai lagi. Filem 3 AM dijangka akan ditayangkan pada bulan ogos 2018. Hanya di Gelanggang Filem.




sinopsis: Mengisahkan seorang penyiasat persendirian(Azman)yang sering mengeluh kerana asyik mendapat tugasan yang remeh.pada suatu hari beliau mendapat satu tugasan untuk menyiasat sebuah rumah yang dikatakan berpuaka disatu kampung.Seorang lelaki tua telah datang ke pejabat Azman untuk membeli sebuah rumah di hujung kampung tetapi curiga dengan kisah misteri yang kecoh kononnya rumah itu berpuaka setelah dua pelajar satu ketika dahulu cuba menyiasat satu pembunuhan yang telah berlaku didalam rumah itu tidak pulang pulang sehingga ke hari ini.

 Dia telah mengupah Azman untuk menyiasat lebih lanjut untuk mengetahui sejauh manakah kebenaran misteri itu.Orang tua itu telah memberi sebuah beg yang mengandungi fail,maklumat dan termasuk  sekeping video cakera padat. Dan ini lah kali pertamanya Azman mendapat satu tugasan yang paling mencabar dan menakutkan..

Sebuah telemovie, Taxi Love kini dalam proses pengambaraan di sekitar Perak dan Pulau Pinang. Telemivie Osman Ali ini menyaksikan Mira...


Sebuah telemovie, Taxi Love kini dalam proses pengambaraan di sekitar Perak dan Pulau Pinang. Telemivie Osman Ali ini menyaksikan Mira Filzah sebagai pemandu teksi yang mempunyai masalah yang tersendiri. Selain Mira Filzah, telemovie ini turut menampilkan pelakon baru, Fendi Bakri sebagai teraju utama. Jom tengok tengok set pengambaraan telemovie Teksi Love.









Kredit gambar: Osman Ali






Nantikan Sebuah telemovie yang penuh seram lagi misteri yang bertajuk Simpang Sejenak. Telemovie ini menghimpulkan barisan pelakon sepe...


Nantikan Sebuah telemovie yang penuh seram lagi misteri yang bertajuk Simpang Sejenak. Telemovie ini menghimpulkan barisan pelakon sepertiAzira Shafinaz, Ameerul Asyraf Mohammad, syazwan zulkifly, Raysha Rizrose dan ramai lagi.

Akan Datang Menemui Anda di TV3 Malaysia

Pelakon Thailand yang cukupo dikenali melalui filem Pee Mak, Mario Maurer telah terlibat dengan satu kemalangan kecil yang berlaku di j...


Pelakon Thailand yang cukupo dikenali melalui filem Pee Mak, Mario Maurer telah terlibat dengan satu kemalangan kecil yang berlaku di jalan Phara Thai,semalam. Kemalangan itu melibat Mario dengan seorang pemandu teksi. Lebih mengejutkan pemandu taksi itu telah menyerang Mario Maurer dengan slingshot selepas tidak berpuas hati dengan kemalangan tersebut.
             Berita kemalangan yang tercetus antara mereka berdua. Sumber:Thairath News
Mario Maurer dan pemandu teksi tersebut telah pun dibawa ke balai polis untuk memberi keterangan yang lebih lanjut. Dan selepas itu mereka berdua berdamai dan tiada sengketa lagi. Baguslah macam tu.


Jom kita lihat senarai penuh pemenang-pemenang dalam Anugerah Majlis Pengkritik Filem Kuala Lumpur 2017. Sememangnya para pemenang ini me...


Jom kita lihat senarai penuh pemenang-pemenang dalam Anugerah Majlis Pengkritik Filem Kuala Lumpur 2017. Sememangnya para pemenang ini memang layak untuk memenangi ketegori yang dipertandingkan

Filem Terbaik: You Mean the World to Me

Pengarah Terbaik: Saw Teong Hin untuk filem You Mean the World to Me

Pelakon Lelaki Terbaik: Zahiril Adzim dalam filem Pekak

Pelakon Wanita Terbaik: Sangeeta Krishnasamy dalam filem Adiwiraku

Sinematografi Terbaik: Jordan Chiam untuk filem Interchange

Lakon Layar Terbaik: Mohd Khairul Azri Md Noor untuk filem Pekak

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik: Amerul Affendi dalam filem Pekak

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik: Sofia Jane dalam filem Hanyut

Tahniah buat semua pemenang kerana terpilih.

Sumber: Anugerah Majlis Pengkritik Filem Kuala Lumpur (AMPFKL):


Ini dia senarai 10 filem Malaysia yang mendapat kutipan yang agak rendah pada tahun ini. Kalau tengok balik kutipan yang diterima fil...



Ini dia senarai 10 filem Malaysia yang mendapat kutipan yang agak rendah pada tahun ini. Kalau tengok balik kutipan yang diterima filem-filem di bawah ni memang teruk gila, nak banyak payment krew pun macam tak lepas je. Nampaknya industri filem kita memang agak payah juga nak kaut kutipan yang besar untuk tahun ni. Apapun jom tengok 10 filem yang dapat kutipan yang rendah (sehingga bulan september).

10-Balun
Pengarah: Bobsingah
Jumlah pawagam: 40
Bilangan hari tayangan: 7 hari
Jumlah kutipan: RM22,689.53

9- Vettai Karuppar Ayya
Pengarah: Amigozsugu
Jumlah pawagam: 20
Bilangan hari tayangan: 7 Hari
Jumlah kutipan: RM20,523.14

8-Pencuri hati Mr Cinderella
Pengarah:Ahmad Idham
Jumlah pawagam: 33
Bilangan hari tayangan: 7 Hari
Jumlah kutipan Rm18,864.50

7-Hijabsta Ballet
Pengarah: Syed Zul
Jumlah pawagam: 41
Bilangan hari tayangan: 12
Jumlah kutipan: RM16,013.63

6- Kerja Kahwin
Pengarah: Anwardi jamil
Jumlah pawagam: 38
bilangan hari tayangan: 7 hari
Jumlah Kutipan: RM15,293.76

5-Kamar Seksa
Pengarah: M.Suurya
Jumlah pawagam: 25
Bilangan hari tayangan: 7 hari
Jumlah kutipan: Rm 15,034.20

4- RIP?
Pengarah: S.T Bala
Jumlah pawagam: 21
Bilangan hari tayangan: 7 hari
Jumlah kutipan: RM8165.00

3- Puthiya Payanam
Pengarah: Raven
Jumlah pawagam: 20
Bilangan hari tayangan: 7 Hari
Jumlah kutipan: RM6651.30

2-Mendidih Bro
  Pengarah: Z.Lokman
Jumlah Pawagam: 21
Bilangan hari tayangan: 4 Hari
Jumlah kutipan: RM4090.84

1-Spy In Love
Pengarah: Daniel Rifki
Jumlah pawagam: 25
Bilangan hari tayangan: 5 Hari
Jumlah Kutipan: RM4059.00





10 artis lelaki ini semestinya mempunya aura yang tersendiri sehingga digilai wanita. Jom tengok senarai 10 artis lelaki Malaysia yang menj...

10 artis lelaki ini semestinya mempunya aura yang tersendiri sehingga digilai wanita. Jom tengok senarai 10 artis lelaki Malaysia yang menjadi kegilaan wanita.

10-Shaheizy Sam

Pelakon Malaysia yang versetail. Shaheizy Sam mampu mampu lagi bersaing dengan pelakon baru yang lain. Status beliau sebagai suami orang tidak memberi gangguan dalam kejayaan. Nantikan Polis Evo 2.

9-Datuk Dr A.Razak Mohaideen

Masih lagi mengarah filem sehingga kini, Datuk Dr A.Razak Mohaideen membuktikan beliau bukan sebarang pengarah. Bakal muncul dengan Filem terbarunya, Badang. Datuk Dr A.Razak Mohaideen mempunyai peminatnya yang tersendiri.

8- Syamsul Yusof

Syamsul Yusof sudahpun menunjukkan belang apabila filem arahannya, Munafik menang FFM haritu. Bukan sahaja pandai mengarah, malahan mampu berlakon dan menyanyi rap. Sedikit sebanyak ramai yang meminatinya.

7-Khai Bahar

Mula sekadar mengisi hobi menyanyi di smule dan youtube, Khai Bahar sudah pun mengumpulkan peminat yang tersendiri. Lelaki dari Perlis bukan sahaja mampu membawa lagu tone tinggi malahan mampu mencairkan hati wanita.

6- Hisyam Hamid

Pelakon berbakat dari Singapore. Mula terlibat dalam beberapa drama bersiri di Malaysia. Siri Abang Bomba I Love You dikatakan memberi impak besar kepada lakonannya. Banyak wanita yang meminatinya.

5-Jep Sepahtu

Siapa kata pelawak tiada dalam senarai ini. Jep Sepahtu mempunyai karismanya sebagai seorang pelawak yang bagus. Muncul sebagai team Sepahtu bersama Shuib, Jep mulai membina empayar lawak bersama temanya. Juga aktif dalam bidang radio serta bidang lakonan. Jep juga dikabarkan semakin intim dengan
4-Zul Ariffin


Zul Ariffin Semakin membinanya dalam bidam lakonan. Tahun ini sahaja filem beliau, J-Revolusi dikatakan bakal pecah panggung! Zul Ariffin boleh dikatakan berada di senaraian pelakon kelas A.

3-Dato Aliff Syukri

Ahli business yang berjaya. Antara individu penting dalam tertubuhnya D’Herbs. Dato Aliff Syukri bukan sahaja tahu dalam selok belok bidang perniagaan, malahan tidak keberatan untuk tonjol dalam bidang hiburan. Bermula sekadar penaja, kemudiaan juri, sekarang pula menjadi pelakon. Dato sudah pun mengumpulnya peminatnya sendiri. Nantikan filem Badang arahan Datuk Dr A.Razak Mohaideen (no 9).

2-Aiman Tino

Penyanyi baru lagi muda, namun sudah menggegarkan industri muzik Malaysia. Bermula dengan Single Ku Rela Di Benci, nama Aiman Tino semakin membibit di mulut rakyat Malaysia, terutama sekali gadis bawah umur. Malahan Aiman Tino dikatakan dikejar para gadis setiap hari. Ini membuktikan Aiman bukan sebarang penyanyi.

1-Fattah Amin

Baru sahaja melancarkan buku tulisannya, nama Fattah Amin semakin kukuh di industri hiburan Malaysia. Gandingan beliau dengan Neelofa di dalam drama Suri Hati Mr Pilot telah menimbulkan pelbagai kisah antara mereka sehingga timbul Lofattah. Malahan ada peminat yang membuat solah hajat untuk melihat mereka bersatu. Fattah Amin mencuba bidang nyanyian pula, dan lagu Wanita terakhir menjadi viral. Fattah Amin semakin selesa dalam membinanya kejayanya.


Anda setuju dengan senarai ini? Sila tinggalkan komen anda di bawah